Jury

Rocco Stallvord
Rocco Stallvord

Head of Media at We Agency | Slow Adventures at OFFFFF

Celvin de Bie
Celvin de Bie

Head of Marketing at Intertoys

Tessa van den Berg
Tessa van den Berg

Redactiecoördinator at Videoland en RTL

Jade Jacobs
Jade Jacobs

Creative Director at Crocodile Agency

Frank Ouwerkerk
Frank Ouwerkerk

Social Media Manager at WWF-NL

Isaac Diepenhorst
Isaac Diepenhorst

Manager Team Social & Content at Bol.

Miles Momoh
Miles Momoh

Cultural Strategist at Home

Karisa Jansen
Karisa Jansen

Manager Social Media & Influencer marketing at Albert Heijn

Categorieën

  1. Beste Agency

    Welke agency heeft z’n stinkende best gedaan op de meest creatieve marketing via social media? Wie heeft het neusje van de zalm op het gebied van social content gecreëerd, maakte klanten super content en kan een nominatie al bijna ruiken? Deze categorie draait om bureaus met hun meest succesvolle en originele cases voor klanten.

  2. Beste Campagne

    SPONSOR Channel Factory

    Welke campagne heeft het afgelopen jaar een indruk achtergelaten waar je u tegen zegt? Welke klopte van alle kanten? Voor deze categorie zoeken we naar originele redactionele concepten die via social media zijn uitgezet, interactieve tools of activaties via social media. Crossmediale campagnes zijn ook welkom, zolang social media een cruciale rol speelde. 

    Deze categorie wordt gesponsord door Channel Factory, dat creatieve campagnes op het juiste moment, op de juiste plek en bij de juiste doelgroep plaatst voor betere performance.

  3. Beste Community Management

    Welk merk scoorde flink wat punten met een sterk staaltje webcare? Wie ging recht op het doel af als het gaat om ijzersterke community management? En wie sloeg de bal niet mis op het gebied van tone of voice? In deze categorie zoeken we naar bedrijven die hun online community hebben onderhouden met strategische, creatieve en interactieve content, goed crisismanagement, een passende tone of voice en webcare.

  4. Beste Copywriting

    Wie had de meest vlotte pen en zette social media het afgelopen jaar op z’n koppie met geniale teksten? Wie staat aan kop als het gaat om copywriting in posts, captions en andere content? Voorbeelden van inzendingen zijn statische posts, Reels, TikToks en community management posts: zolang de copy er maar uit springt.

  5. Beste Influencer Campagne

    Een bekend gezicht in een campagne kan voor meer bereik zorgen, maar alleen met de juiste persoon. Welke influencer campagne bracht de boodschap perfect over en was zó creatief dat deze hemels werd ontvangen door het publiek? We zijn voor deze categorie op zoek naar social campagnes en content die onderscheidend waren doordat een influencer effectief werd ingezet. 

  6. Beste Inhaker

    Welk bedrijf ging met de Olympische Spelen aan de haal nog voordat Femke Bol de finishlijn had bereikt? Welke post over Koningsdag of Prinsjesdag verdient het om gekroond te worden? Welke knaller van een inhaker maakte mensen met een rotsnelheid aan het lachen? Denk aan de grappigste, mooiste, snelste en meest creatieve video’s en posts inhakend op de actualiteit, hypes of vaste feestdagen.

  7. Beste Innovatie

    Welk merk was iedereen een stap voor en stond met één been in de toekomst? Wie paste filters, lenzen, apps en AI toe alsof het niets was? Welk bedrijf maakte de grens tussen de werkelijkheid en de online wereld zo goed als onzichtbaar door Augmented Reality en/of Virtual Reality te gebruiken? Oftewel: wat was de beste vernieuwende case van het afgelopen jaar? Het kan gaan om (een reeks) content of een campagne.

  8. Beste Merk

    Bij welk merk regende het likes en comments? Wie maakte haar community warm met social trends en andere originele content? Welk bedrijf mag in het zonnetje worden gezet en de award voor Beste Merk winnen? Voor deze categorie zoeken we naar bedrijven die social media op de meest creatieve, interactieve en effectieve manier hebben ingezet.

  9. Beste Merk op Instagram

    Welk bedrijf stal de show op Instagram en zou daar een staande ovatie voor moeten krijgen? Wie verdient een podiumplek voor creativiteit, originaliteit en interactie? Laten we er geen doekjes om winden: welk merk was het beste op Instagram? De jury zoekt voor deze categorie naar bedrijven die er op Instagram met kop en schouders boven uitstaken met originele, afwisselende content die consistent scoorde en interactie met volgers.

  10. Beste Merk op Snapchat

    SPONSOR Snapchat

    Welk merk snapte Snapchat helemaal? Wie spookte het afgelopen jaar heel wat uit en verraste, inspireerde of vermaakte Snapchatters als geen ander? Wie weet dat het doorplaatsen van content een no-go is en maakte gebruik van creatieve formats die de taal van de community spreken? Voor deze categorie zijn we op zoek naar merken die op een creatieve manier actief waren op Snapchat met interactieve AR-lenzen, geestige stories, eigen series of in het oog springende campagnes.

  11. Beste Merk op TikTok

    ‘Nothing beats a Jet2holiday…’ behalve bedrijven op TikTok. Welk merk tikte elke trend af? Wie was simpelweg niet meer weg te slaan van je For You Page met de meest creatieve video's? Deze categorie draait om bedrijven die zich op TikTok onderscheidden met originele content en interactie met de community. 

  12. Beste Merk op YouTube

    SPONSOR YouTube

    Welk bedrijf nailde het iedere keer op YouTube? Shorts, langere video’s, video-advertenties, campagnes of hele series: voor deze categorie zijn we op zoek naar merken die de meest originele, vermakelijke en succesvolle content op YouTube hebben geplaatst. 

  13. Beste Positive Impact

    Wie trok aan de virtuele bel en maakte zich hard voor inclusie en diversiteit? Welk bedrijf zette maatschappelijke kwesties op de online kaart? Met andere woorden: wie maakte het afgelopen jaar positieve en maatschappelijke impact met content op social media?

  14. Beste Talent

    SPONSOR Super.Rebel Agency

    Welke social pionier van dertig jaar of jonger mag absoluut niet over het hoofd worden gezien? Wie heeft het afgelopen jaar de schouders eronder gezet en creatieve, originele, effectieve of inspirerende content gecreëerd? Wie heeft bewezen hét talent van de social industrie te zijn en krijgt een award in diens handen gedrukt? 

  15. Beste Video

    Kort, lang, horizontaal of verticaal: video’s komen in alle soorten en maten. Maar welke impactvolle, creatieve of originele video was het afgelopen jaar écht niet te filmen? Welke beelden maakten de pauzeknop overbodig? In deze categorie zoeken we naar de mooiste, beste en slimste video’s van merken die speciaal gemaakt zijn voor social media.

  16. Beste Videoserie

    Aan welke online videoserie kon menig streamingdienst een puntje zuigen? Welke zorgde ervoor dat kijkers op het puntje van hun stoel zaten? Puntje bij paaltje: welk bedrijf zette de beste videoserie neer op TikTok, YouTube, Instagram of een ander social platform? Denk aan meerdelige series op social media met een verhaallijn of video’s die op een andere manier op elkaar aansloten. 

In samenwerking met